Pri predaji zdravotníckeho materiálu je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho doklad, ktorým sa preukazuje oprávnenie na predaj, skladovanie a distribúciu zdravotníckeho materiálu.
Všetky uvedené ceny tovaru na e-shope sú vrátane aktuálnej dane z pridanej hodnoty (DPH).
I. Úvodné ustanovenia
1. Vlastníkom a prevádzkovateľom internetových stránok umiestených na adrese www.medplus.sk (ďalej tiež ako „e-shop“) je spoločnosť Medplus s.r.o., so sídlom 949 01 Nitra, Chrenovská 14, IČO: 45 322 040, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka číslo: 28303/N (ďalej len „Obchodník“ alebo „Predávajúci“).
2. Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti súvisiace s nákupom Tovaru v internetovom obchode umiestnenom na internetovej stránke www.medplus.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy uzavretej medzi Obchodníkom (prevádzkovateľom internetového obchodu) a Kupujúcim (ďalej len „OP“).
3. Uskutočnením Objednávky Kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito OP a že s nimi súhlasí.
4. Tieto VOP sú prístupné v e-shope na internetovej stránke www.medplus.sk a sú platné a účinné odo dňa zverejnenia.
5. Dohľad nad dodržiavaním zákona vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (SOI).
Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu, ktorému činnosť poskytovateľa služieb podlieha:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 051/772 15 97
fax č. 051/772 15 96
6. Kontaktným údajom predávajúceho pre písomnú komunikáciu je adresa sídla, pre elektronickú komunikáciu info@medplus.sk a pre telefonickú komunikáciu 0902 411 676.
7. Týmito obchodnými podmienkami sa riadia všetky kúpne zmluvy, ktoré boli uzavreté medzi zákazníkom ako kupujúcim (ďalej iba „kupujúci“) a Obchodníkom, pokiaľ bola kúpna zmluva uzatvorená s použitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
8. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, vzťahujú sa na právne vzťahy založené kúpnou zmluvou tiež ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. - Občiansky zákonník.
9. Zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov Obchodníka sa v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. rozumie zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom
- uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
- na ktorej uzavretie dal návrh spotrebiteľ obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
- uzavretá v prevádzkových priestoroch obchodníka alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka, alebo
- uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
II. Vymedzenie pojmov
2. Kupujúcim je každý návštevník E-shopu, ktorý súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom a objedná si Tovar alebo Služby prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov (ďalej len „Kupujúci“ alebo „Spotrebiteľ“)
5. Objednávka znamená Kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár Obchodníkovi spôsobom uvedeným v týchto OP. Objednávka je Kúpna zmluva, na základe ktorej je realizovaný predaj Tovarov a Služieb. Neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy sú tieto OP a reklamačný poriadok.
6. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom E-shopu, e-mailovej komunikácie a telefonickej komunikácie.
7. Reklamačný poriadok znamená Reklamačný poriadok pre nákup Tovaru v internetovom obchode vydaný 1. Obchodníkom za účelom informovania Spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonaní záručných opráv. Reklamačný poriadok je umiestnený na internetovej stránke www.medplus.sk.
8. Kúpna cena znamená kúpnu cenu za Tovar alebo Službu. Kúpna cena nezahŕňa prípadné náklady za dodanie Tovaru Kupujúcemu.
III. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
1. Kúpnu zmluva s predávajúcim je možné uzavrieť niektorým z nasledujúcich spôsobov:- Použitím on-line formulára na webových stránkach v nákupnom košíku
- Telefonicky – na bezplatnej linke 0800 800 441, 0800 601 433, 0902 411 673, 0911 411 673
- E-mailom na info@medplus.sk
- Písomne na vyššie uvedenej adrese Obchodníka
- Meno/názov spoločnosti, fakturačná adresa, IČO, DIČ
- Dodacie meno/obchodná spoločnosť, dodacia adresa pokiaľ je odlišná od fakturačnej adresy
- Telefonické spojenie nutné pre prípadné zmeny typu tovaru
- Kód, popis, množstvo a cena tovaru podľa cenníku
- Prípadné doplňujúce údaje
4. Po odoslaní objednávky a jej následnom spracovaní je kupujúcemu e-mailom odoslané potvrdenie o prijatí objednávky. Ak kupujúci v potvrdení objednávky nájde akékoľvek nezrovnalosti voči objednávke, je povinný kontaktovať Obchodníka.
5. V prípade, že kupujúci neobdrží potvrdenie objednávky, je povinný kontaktovať Obchodníka buď telefonicky alebo e-mailom na adresu: info@medplus.sk.
6. Ak kupujúci žiada o potvrdenie objednávky telefonicky, je povinný toto uviesť v objednávke, kde v prípade objednania prostredníctvom formulára na webových stránkach je pre tento účel určené pole s názvom „Pridajte komentár k objednávke“.
7. Zmluvný vzťah medzi Obchodníkom a kupujúcim vzniká v okamihu doručenia akceptácie (prijatia) objednávky, ktorá je kupujúcemu zaslaná Obchodníkom elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v objednávke.
8. V prípade, že objednaný tovar nie je momentálne skladom, alebo nie je možné dodržať požadovaný termín dodania, bude o tejto skutočnosti kupujúci informovaný prostredníctvom elektronickej pošty. V takom prípade je kupujúci oprávnený objednávku zrušiť oznámením zaslaným Obchodníkovi na emailovú adresu: info@medplus.sk, a to v lehote do 24 hodín po oznámení tejto skutočnosti Obchodníkovi.
9. Kupujúci je oprávnený objednávku telefonicky alebo emailom, bez udania dôvodu zrušiť, a to až do doby odovzdania tovaru dopravcovi, najneskôr však do 24 hodín od potvrdenia objednávky. Ohľadne možnosti zrušenia objednávky má kupujúci možnosť sa vopred telefonicky informovať na horeuvedených kontaktných údajoch.
10. Obchodník je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj potom, čo automatický systém webových stránok Obchodníka objednávku kupujúceho potvrdil. O uvedenom bude kupujúci informovaný telefonicky alebo emailovou správou na ním uvedené kontaktné údaje. K takýmto situáciám môže prísť predovšetkým v prípade objednávky tovaru, ktorého je na trhu, vzhľadom k zvýšenému dopytu, či výpadkom v dodávkach tovaru na strane dodávateľov Obchodníka, nedostatok a tento tovar potrebujú pre svoje riadne fungovanie zdravotnícke zariadenia. Takéto prípady môžu nastať napríklad v období šírenia epidémií chorôb, živelných katastrof a pod.. V záujme ochrany verejného zdravia a s tým súvisiaceho zabezpečovania zdravotníckej starostlivosti v zdravotníckych zariadeniach môže Obchodník objednávky týchto zariadení uprednostniť pred ostatnými kupujúcimi.
11. Pri predaji zdravotníckeho materiálu môže Obchodník požadovať od kupujúceho predloženie dokladu o „registrácii neštátneho zdravotníckeho zariadenia“, prípadne iné oprávnenie k „predaju, skandovaniu a distribúcii zdravotníckeho materiálu“.
12. Obchodník je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj potom, čo automatický systém webových stránok Obchodníka objednávku kupujúceho potvrdil. Jedná sa o prípady, kedy kupujúci si vložil do košíka tovar, ktorý je určený len oprávneným zákazníkom s IČO a predmetom podnikania, resp. podlieha evidencii o prekurzoroch výbušnín. O uvedenom bude kupujúci informovaný telefonicky alebo emailovou správou na ním uvedené kontaktné údaje.
IV. Oznámenia pred uzavretím zmluvy a odstúpenie od kúpnej zmluvy
1. Spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka do 14 dní odo dňa:- prevzatia tovaru spotrebiteľom v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,
- uzavretia zmluvy , ktorej predmetom je poskytnutie služby,
- uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.
2. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
- tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
4. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
- poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
- dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
- dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
- dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
- tovar zakúpený na verejnej dražbe,
- poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
- dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Kupujúci si môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy jedným z nasledujúcich spôsobov:
- písomne v listinnej podobe,
- prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného Kupujúcemu spolu s potvrdením prijatia Objednávky E-shopom,
- prostredníctvom zápisu na inom trvanlivom nosiči t.j. zaslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy na e-mail info@medplus.sk.
6. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
7. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
8. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
9. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
10. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
11. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 7. rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, ak sa nedohodnú inak.
12. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom.
13. Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť Obchodníkovi poštou, Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady.
14. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
15. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar spolu so všetkou dokumentáciou obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Spotrebiteľ je povinný zaslať Obchodníkovi tovar prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra. Odporúčame tovar (resp. zásielku) poistiť!
16. Kupujúci je povinný doručiť Obchodníkovi tovar kompletný, vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, nepoužívaný (okrem prípadu, že kupujúci má právo po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie vlastností tovaru) a neznečistený.
17. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám.
18. Tovar, ktorý chce spotrebiteľ v zmysle tohto článku vrátiť musí byť v pôvodnom stave a nesmie byť poškodený. V prípade, ak bude Obchodníkovi pri odstúpení kupujúceho od kúpnej zmluvy podľa tohto článku vrátený zakúpený tovar, ktorý bude v poškodenom stave, spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Obchodník si v tomto prípade vyhradzuje právo vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za zakúpený tovar zníženú o náhradu škody spôsobenú na objednanom tovare. Pohľadávka Obchodníka na náhradu škody voči kupujúcemu zanikne započítaním oproti pohľadávke kupujúceho voči Obchodníkovi na vrátenie kúpnej ceny za zakúpený tovar.
19. Všetok tovar vystavený na webových stránkach Obchodníka vrátane jeho popisu má len informatívny charakter a Obchodník nie je povinný uzavrieť ohľadne tohto tovaru kúpnu zmluvu.
20. Obchodník upozorňuje, že v zmysle platnej právnej úpravy, je oprávnený predávať niektoré ponúkané výrobky len poskytovateľom zdravotnej starostlivosti a prípadné objednávky takéhoto tovaru zo strany iných subjektov nebudú Obchodníkom vybavené.
21. Webové stránky obsahujú tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru kupujúcemu.
22. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.
23. Spotrebiteľ je oprávnený v prípade sťažnosti ohľadne vybavenia objednávky túto uplatniť písomne na adrese www.medplus.sk.
24. Dohľad nad dodržiavaním povinností Obchodníka, vykonáva
- Slovenská obchodná inšpekcia,
- Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky a regionálne veterinárne a potravinové správy,
- Štátny ústav na kontrolu liečiv,
- Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného zdravotníctva.
Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je Slovenská obchodná inšpekcia.
Adresa na doručovanie : Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Ústredný inšpektorát odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p.29, 827 99 Bratislava 27
http://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
V. Dodacie podmienky
2. Cena za prepravu prostredníctvom ponúkaných dopravcov je uvedená v objednávkovom formulári a je vo výške 5,00 € s DPH. Cena prepravy zahŕňa cenu dopravy aj dobierky. V prípade, že hodnota objednaného tovaru presiahne sumu 79,00 € s DPH, je doprava zadarmo.
3. Kupujúci je povinný objednaný tovar od dopravcu prevziať a v prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho je potreba tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke znáša náklady spojené s opakovaným/iným doručovaním tovaru kupujúci, pričom je povinný ich Obchodníkovi uhradiť.
4. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad.
VI. Cena tovaru a platobné podmienky
1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním a platbou za tovar podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť niektorým z nasledovných spôsobov:- platobnou kartou, hotovosťou pri dodaní tovaru prepravnou službou (platba na dobierku je zadarmo),
- bezhotovostným prevodom na bankový účet IBAN SK73 1100 0000 0029 2782 8566, na základe faktúry so splatnosťou 30 dní od jej vystavenia.
3. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
4. Obchodník týmto informuje spotrebiteľa, že predajná cena je pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania.
VII. Zodpovednosť za vady a záruka a uplatnenie reklamácie, sťažností a podnetov
1. Obchodník zodpovedá:- za to, že objednaný tovar je bez vád, má požadovanú prípadne právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť,
- za to, že tovar v čase prevzatia kupujúcim má vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu kúpnej zmluvy alebo podľa toho, čo si zmluvné strany dojednali a že vec nemá právne vady,
- za vady, ktoré má objednaný tovar v čase jeho prevzatia kupujúcim.
2. Pri použitom tovare nezodpovedá Obchodník za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebovaním. Pri tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu nezodpovedá Obchodník za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná.
3. Za vadu objednaného tovaru nie je možné považovať jeho zmenu, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby tovaru v dôsledku jeho nesprávneho používania, mechanického poškodenia, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu.
4. Záručná doba na uplatnenie reklamácie na tovar je 24 mesiacov a na použitý tovar je 12 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
5. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia Tovaru Kupujúcim.
6. Ak o to Kupujúci požiada, vystaví mu Obchodník záručný list k zakúpenému Tovaru. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
7. Podmienky reklamácie sú upravené v reklamačnom poriadku, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto obchodných podmienok.
VIII. Ochrana osobných údajov
1. Kupujúci vyhlasuje, že svoje osobné údaje poskytuje dobrovoľne pre korektné plnenie objednávky.
2. Obchodník vyhlasuje, že neposkytne osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru a zároveň okrem prípadov vyplývajúcich z týchto obchodných podmienok.
3. Obchodník vyhlasuje, že poskytnuté osobné údaje spracováva výhradne v súlade so zákonom č. 122/2013 Zb. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
4. Kupujúci má právo kedykoľvek bezplatne požiadať Obchodníka, aby jeho osobné údaje vymazal z databázy.
5. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
IX. Riešenie spotrebiteľských sporov
1. Obchodník týmto informuje spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených osobitným predpisom (zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).2. Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@medplus.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci - spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.
3. Kupujúci - spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
4. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci - spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim - spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
5. Každý Kupujúci - spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
X. Záverečné ustanovenia
1. Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto obchodné podmienky /ďalej len OP/ a vrátane reklamačného poriadku aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny OP, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých OP, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.2. Tieto OP sú k dispozícii v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako aj sú zverejnené na internetovej stránke www.medplus.sk
3. Tieto OP nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. 7. 2024.
V Nitre dňa, 1. 7. 2024
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Reklamačné podmienky internetového obchodu (E-shopu)neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok
1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
2. Na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov a na použitý tovar je 12 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Pri tovaroch podliehajúcich skaze je doba uvedená výrobcom na obale (12, 18 mesiacov)
3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti.
4. Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti u predávajúceho nasledovne:
- v kamennom obchode Predávajúceho,
- písomnou vlastnoručne podpísanou reklamáciou prostredníctvom reklamačného formulára na adresu sídla predávajúceho spolu s reklamovaným tovarom a dokladom o kúpe tovaru prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra. Predávajúci nepreberá zakúpený tovar, ktorý mu bol zaslaný kupujúcim prostredníctvom dobierky,
- elektronicky prostredníctvom reklamačného formulára.
6. Pre spárovanie reklamovaného tovaru s uplatnenou reklamáciou oznámi kupujúci predávajúcemu pri predložení reklamovaného tovaru svoje meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu a dátum uskutočnenia reklamácie prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý je umiestnený na internetovej stránke E-shopu www.medplus.sk.
7. Reklamácia tovaru sa považuje za uplatnenú až po splnení postupu uvedeného v Reklamačnom poriadku.
8. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru
9. Kupujúci je povinný vady tovaru reklamovať u Predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do konca doby trvania zodpovednosti za vady
10. Predávajúci poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim (potvrdenie o prijatí reklamácie), v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s ust. § 507 ods. 1 Občiansky zákonník odstráni, a ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
11. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
12. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
13. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
14. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady.
15. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá tovar predávajúcemu.
16. Predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa nedohodnú inak.
17. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak
- predávajúci tovar neopravil ani nevymenil,
- predávajúci odmietol odstrániť vadu ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,
- etovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
19. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
20. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
21. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
- k vade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- neoznámením zjavných vád pre prevzatí tovaru,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
24. Pre úpravu zodpovednosti za vady tovaru, vrátane záruky za akosť, v zmluvných vzťahoch medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, sa použijú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
25. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
26. Nepoškodenie tovaru resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vašim podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal a rovnako aj tovar zabalený v obale sú v poriadku a nepoškodené.
27. Tieto Reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.